آیت الله محمود رجبی

نامزد انتخابات مجلس خبرگان قزوین

آیت الله محمود رجبی

نامزد انتخابات مجلس خبرگان قزوین

آیت الله محمود رجبی

آیت الله محمود رجبی
کاندیدای مجلس خبرگان رهبری
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

زندگی نامه مختصری از آیت الله رجبی

يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۰۷ ب.ظ

زندگی

آیت‌الله محمود رجبی فرزند غلامحسین در سال ۱۳۳۰ شمسی در شهیدیه جاسب در استان مرکزی متولد شد. پدرش غلامحسین به شغل کشاورزی و آهنگری روزگار می‌گذراند و به روحانیت علاقه وافری داشت. او دو سال پس از تولد محمود، همراه خانواده به قم عزیمت نمود. محمود، تحصیلات علوم دینی را در مدرسه علمیه آیةالله محمد رضا گلپایگانی آغاز کرد و کتب دوره مقدمات و سطح را نزد استادان آن روزگار به پایان برد. سپس در سال ۱۳۵۰ به درس خارج فقه و اصول استادان حوزه علمیه قم راه یافت و سالها از محضر آنان بهره برد. او در طی این سالها از تحصیل تفسیر، علوم عقلی و شرکت در دروس اخلاق نیز بازنماند و در اولین دوره آموزشی ویژه مؤسسه در راه حق که تحت اشراف علمی حضرت آیةالله مصباح یزدی اداره می‌شد شرکت نمود. وی همچنین با تأسیس پژوهشکده حوزه و دانشگاه،(به نام پیشین: دفتر همکاری حوزه و دانشگاه) و نیز در گروه علوم اجتماعی این مرکز به تحقیق، ارائه کنفرانس و بازسازی علوم انسانی در قلمرو جامعه‌شناسی پرداخت.

وی در تحصیلات حوزوی به درجه اجتهاد رسیده است.[۱] او از نزدیکان آیت الله مصباح یزدی است. علاوه بر تخصص عالی (اجتهاد) در فقه، کرسی درس تخصصی اش در علوم قرآن است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۲
داود نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی